Digitální daň – a jak dál?

Doposud jsme z různých stran slýchali o nutnosti zdanit nadnárodní společnosti poskytující elektronické služby. Nejčastěji se v této souvislosti skloňovala jména takových gigantů jako je Facebook či Google a také slovní spojení digitální daň, resp. daň z digitálních služeb.

Ministerstvo financí proto připravilo návrh zákona, který měl digitální daň, vztahující se na služby poskytované přes digitální rozhraní, zavést do českého právního řádu. Zmíněnými službami je zejména cílená reklama či poskytování dat o uživatelích. Legislativní návrh zahrnoval i specifikaci digitálního rozhraní, okamžik vzniku daňové povinnosti či určení plátcovství daně.

Původní účinnost zákona (polovina roku 2020) byla postupně posouvána až na 1. leden 2023. Stejně jako účinnost byl měněn i samotný návrh zákona, a to prostřednictvím řady poslaneckých pozměňovacích návrhů. Ke schválení finální podoby však prozatím nedošlo a vzhledem k blížícím se volbám lze předpokládat, že o konečném znění normy rozhodne až nová sněmovna.


Kontaktní informace

Napište nám a my se Vám
ozveme do 24 hodin.

Tuto stránku chrání služba reCAPTCHA a vztahují se na ni Zásady ochrany soukromíSmluvní podmínky společnosti Google.

Mohlo by Vás také zajímat